Sagax: SAGAX RATINGUTSIKTER JUSTERADE TILL POSITIVA

Moody's Investors Service har i ett pressmeddelande bekräftat AB Sagax kreditbetyg Baa3 och justerat utsikterna från stabila till positiva. Den positiva förändringen reflekterar Sagax fortsatt starka operationella och finansiella utveckling.

Kommentar av Björn Garat, Finanschef, Sagax:

-          "Sagax kreditbetyg om Baa3 med positiva utsikter bekräftar att Sagax kreditprofil har stärkts vilket ytterligare förbättrar finansieringsförutsättningar på kapitalmarknaden"

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

Om AB Sagax

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 30 september 2021 till 3 699 000 kvadratmeter fördelat på 725 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se.