NP3 Fastigheter: NP3 lanserar ett certifikatprogram med ett rambelopp om 2 000 miljoner kronor

NP3 Fastigheter AB (publ) ("NP3" eller "Bolaget") har för avsikt att under början av oktober 2021 lansera ett företagscertifikatprogram med ett rambelopp om 2 000 miljoner kronor. Löptiden kommer att uppgå till högst 1 år och som ett första steg avser Bolaget att ge ut certifikat om 900 miljoner kronor under programmet.

Certifikatprogrammet kommer att vara ett komplement till NP3s nuvarande finansieringskällor och utgör en del i Bolagets fortsatta tillväxtambitioner.

Arrangör av företagscertifikatprogrammet kommer att vara Swedbank och emissionsinstitut är Swedbank, SEB och Danske Bank.

Denna information är sådan information som NP3 Fastigheter AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 september 2021 kl. 16.50 CEST.