Enorama Pharma AB startar bolag i USA

Enorama Pharma ("Bolaget") har etablerat egen USA-baserad organisation i det helägda dotterbolaget Enorama Pharma Inc. Först ut på USA-marknaden är egna produkter under Bolagets registrerade varumärke NICS-S[®]: En tobaksfri, vit snus i flera smaker och nikotinstyrkor.

Marknaden för tobaksfria nikotinprodukter i USA är starkt växande, en viktig kommersiell möjlighet med god tillväxtpotential för Enorama Pharma. Med en egen USA-baserad organisation i Enorama Pharma Inc. blir Bolaget operativt tillsammans med partners på plats. Amerikansk närvaro är ett viktigt och nödvändigt beslut för trovärdighet och tillväxt.

"Ambitionen med ett Enorama-bolag i eget namn på plats i Nordamerika är självklar. Vi behöver fysisk närvaro. Vi behöver vara en del av den nordamerikanska marknaden och våra partners där. Det handlar även om att lära känna den amerikanska konsumenten, men framför allt få dem att lära känna oss och uppskatta våra produkter", säger VD Mats Rönngard, Enorama Pharma.

Läs mer om detta i en artikel på Bolagets hemsida. (https://www.enorama.se/press/nyheter/enorama-pharma-inc/)

Enorama Pharma AB (publ)
Mats Rönngard, VD
Tel: +46 708 72 82 50
E-post: mats.ronngard@enorama.se
Västra Varvsgatan 19, 211 77, Malmö
www.enorama.se

Enorama Pharma är noterat på Nasdaq First North Growth Market.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00, certifiedadviser@penser.se

OM ENORAMA PHARMA

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök: www.enorama.se.

Informationen lämnades, genom Mats Rönngards (VD) försorg, för offentliggörande den 13 april 2021 kl. 14:50 CEST.