VD och koncernchef Fredrik Gren lämnar Ambea

Ambeas VD och koncernchef Fredrik Gren har meddelat styrelsen att han beslutat att lämna bolaget. Fredrik Gren kommer att stanna kvar i sin nuvarande roll fram till årsskiftet och styrelsen påbörjar nu rekryteringsprocessen efter en ny VD.

Efter snart nio år på Ambea lämnar Fredrik Gren på egen begäran rollen som bolagets VD och koncernchef.

- Jag är stolt över den utveckling Ambea har haft och är tacksam över att ha haft förmånen att få arbeta med Ambeas alla engagerade och kompetenta medarbetare. Ambea är ett fantastiskt bolag med en viktig samhällsroll att ge stöd och omsorg till barn, vuxna och äldre, säger Fredrik Gren, VD Ambea.

- Jag vill tacka Fredrik för hans värdefulla insatser som vd och koncernchef under nio år. Under Fredriks tid har företaget transformerats och fokuserats på omsorg och är idag Skandinaviens ledande omsorgsföretag med hög kvalitet i allt som ledstjärna, säger Lena Hofsberger, styrelseordförande i Ambea.