Caverion ostaa DI-Teknik A/S:n, yhden Tanskan suurimmista automaatioyhtiöistä

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 7.3.2022 klo 14.45

Caverion ostaa DI-Teknik A/S:n, yhden Tanskan suurimmista automaatioyhtiöistä

Caverion on tänään ostanut 80 prosenttia DI-Teknik A/S:n osakkeista. DI-Teknik on yksi Tanskan suurimmista teollisuuden automaatioyhtiöistä, jolla on noin 185 työntekijää ja yli 25 vuoden kokemus automaatiosta ja teollisuuden sähköistyksistä.

[image]

DI-Teknik toimii täyden palvelun tarjoajana (suunnittelu, mitoitus, ohjelmointi, asennus ja ylläpito) teollisessa automaatiossa, IT-ratkaisuissa ja sähköistyksessä. Yhtiön liikevaihto oli tilikaudella 2020/21 27,8 milj. euroa, josta suurin osa koostui automaatiosta. DI-Teknik on holding-yhtiö Teknik-Invest ApS:n kokonaan omistama. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

"Koska olemme toimineet pääasiassa suur-Kööpenhaminan alueella, Caverionin koko, maanlaajuinen toiminta ja osaaminen tarjoavat huomattavia hyötyjä liiketoiminnan edelleen kehittämiseksi. Uskomme, että voimme laajentaa teollisen automaation tarjontaamme ja siihen liittyviä palveluita entistä laajemmalle markkina-alueelle Tanskassa ja kansainvälisesti kaikissa Caverionin toimintamaissa", toteaa myyjiä edustava Rasmus Thygesen, DI-Teknikin toimitusjohtaja.

"Tämä yritysosto tuo täysin uutta teollisen automaation osaamista ja kyvykkyyttä Caverionille Tanskassa. Transaktio avaa meille pääsyn Tanskan markkinoiden suurille kasvusegmenteille, kuten lääke- ja biotiede, elintarviketeollisuus, hyödyketeollisuus, kuten jätevesi ja energia, ja yleisesti prosessiteollisuus. Yritysosto myös vahvistaa kykyämme tarjota älykkäitä, digitaalisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja teollisuuden segmentissä laajemminkin Tanskan ulkopuolella. Olemme erityisen iloisia, että huippuosaavat DI-Teknikin ammattilaiset liittyvät joukkoomme", sanoo Caverion Tanskan johtaja Carsten Sørensen.

spara
1090kr