Kommuniké från extra bolagsstämma i Divio Technologies AB (publ)

Idag, den 13 april 2021, hölls extra bolagsstämma i Divio Technologies AB ("Bolaget") på Skeppargatan 27 i Stockholm.

Extra bolagsstämman beslutade med erforderlig majoritet att godkänna styrelsens beslut från den 23 mars 2021 om att emittera högst 379 746 nya aktier av serie B, innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst 37 974,6 kronor.

Teckningspriset för de nya aktierna var 2,37 SEK per aktie, vilket motsvarar en rabatt om cirka 8 procent i förhållande till stängningskursen den 22 mars 2021 och cirka 14 procent av den volymvägda genomsnittskursen under de senaste femton handelsdagarna på Nasdaq First North Growth Market före emissionsbeslutet.

Nyemissionen var, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, riktad till styrelseledamöterna Anette Ringnér och Niklas Köresaar. Syftet med nyemissionen, och skälen till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt, var att på ett tids- och kostnadseffektivt sätt dels säkerställa finansieringen av Bolagets tillväxt, dels att ledamöterna, genom en egen investering, ska kunna ta del av och verka för en positiv värdeutveckling av Bolagets aktier och att det därmed uppnås en ökad intressegemenskap mellan dem och Bolagets aktieägare.