Mavshack levererar streaminglösning till Crisp Film

Mavshack har tecknat avtal med Crisp Film AB för framtagande av streamingtjänst som inledningsvis kommer användas för ett kundspecifikt evenemang där tusentals deltagare kommer närvara. Evenemanget kommer hållas i mitten av februari och Mavshack skapar en säker streamingtjänst för Crisp Films kund där Mavshack ansvarar för livestreaming, hosting, inloggning och lösenordshantering.

MAVSHACK LEVERERAR STREAMINGLÖSNING TILL CRISP FILM

Crisp Film är ett Stockholmsbaserat produktionsbolag som bygger kunders varumärken genom film. Företaget har producerat film, tv-format, rörligt content och reklamfilm för en skandinavisk publik sedan 2010. Crisp Film leder och ansvarar för filmproduktionens samtliga delar, från; idé, manus och planering, till filmning, bearbetning, effekter och klippning.

"Det är spännande att se att Mavshacks mångåriga erfarenhet av streaming ger oss möjlighet att samarbeta med Crisp Film när det gäller att distribuera detta kundspecifika evenemang genom Mavshacks plattform. Förhoppningsvis är utfallet av detta event leder till ett långsiktigt samarbete där parterna kan hjälpa varandra till framgång." säger Tommy Carlstedt, VD för Mavshack AB.

"Behovet av att få ut information via livestream har skjutit i höjden. Därför har vi satt ihop kostnadseffektiva lösningar med så hög kvalitet som möjligt för att kunna hjälpa våra kunder. Vi ser fram emot att bli leverantör till Mavshack i en marknad som växer enormt och förändras just nu", säger vd:n Thomas Aziz, Crisp Film AB.

Mer information om Crisp Film finns på www.crispfilm.se.

För mer information vänligen kontakta:

Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB, Telefon 08-12451790

Thomas Aziz, VD Crisp Film AB, Telefon 0737-26 66 29

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen Mavshack Movies, Mavshack Zellma, 24hTech, YourIT och Partner54. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted