Arocell AB får ett godkännandebesked i Japan

AroCell meddelar idag att det japanska patentverket har utfärdat ett godkännandebesked i den japanska patentansökan med nr 2016–541139 och titeln "Monoclonal anti-TK1 antibodies".

Patentansökan avser AroCells egenutvecklade monoklonala antikroppar som används för att bestämma koncentrationen av tymidinkinas 1 i serumprover. Dessa antikroppar används i AroCell TK 210 ELISA-kitet.

"Vi är mycket glada över att ha fått ett godkännandebesked i Japan i denna patentansökan. Detta innebär att chansen är stor att patentet ska beviljas inom en snar framtid. Detta kommer att stärka vår patentposition och attraktionskraft som affärspartner i Asien. Vi kommer fortsätta att utveckla vår patentportfölj för att ytterligare utöka affärsmöjligheterna och stödja vår produkt AroCell TK 210 ELISA", säger Michael Brobjer, VD på AroCell.

Source: MFN