Alimak Group AB: Inbjudan till presentation av Alimak Groups rapport för fjärde kvartalet 2020

Alimak Group AB offentliggör sin delårsrapport för perioden januari-december 2020 den 11 februari 2021 kl 08.00 CET.

Med anledning av delårsrapporten anordnas en telefonkonferens för investerare, analytiker och finansiell media torsdag den 11 februari 2021 kl 10.00 CET. Vd Ole Kristian Jødahl och Interim CFO Bernt Ingman kommer att presentera och kommentera rapporten. Presentationen, som hålls på engelska, kan också följas via audiocast.

Uppgifter till telefonkonferensen:
SE: +46 850558359
UK: +44 3333009273
US: +1 8335268395

Länk till audiocast:

För mer information, vänligen kontakta:

Mathilda Eriksson, Investor Relations and Group Communications Manager, +46 8 402 14 41

Om Alimak Group
Alimak Group är en världsledande leverantör av vertikala transportlösningar för professionellt bruk. Med en global räckvidd som sträcker sig över 100 länder erbjuder koncernen vertikala transportlösningar som tillför kundvärde genom ökad säkerhet, produktivitet och resurseffektivitet. Alimak Groups produkter och servicelösningar säljs under varumärkena Alimak, CoxGomyl, Manntech, Avanti och Alimak Service. Koncernen har en installerad bas på cirka 70 000 hissar, plattformar, servicehissar och byggnadsunderhållsenheter runt om i världen. Koncernen grundades i Sverige 1948 och har sitt huvudkontor i Stockholm, 11 produktions- och monteringsanläggningar i 8 länder och 2 300 anställda runt om i världen. www.alimakgroup.com