Fastpartner hyr ut till Aimo Park i Marievik

Fastpartner välkomnar Aimo Park till nytt huvudkontor om 1 728 kvm av absolut högsta klass i fastigheten Syllen 4. I samband med uthyrningen fortsätter Fastpartner utvecklingen av fastigheten mot hållbara toppmoderna kontorslokaler. Som ett led i Fastpartners målsättning att miljöcertifiera beståndet kommer Syllen 4 att erhålla BREEAM In-Use Very Good.

- Vi är glada att presentera ännu en större uthyrning till en premiumhyresgäst, det visar att vårt lokalerbjudande är fortsatt mycket attraktivt på marknaden. Fastigheten är helt uppgraderad vad gäller standard och miljö och har ett utmärkt strategiskt läge invid tull och E4, kommenterar Michael Skoog, Förvaltare på Fastpartner.

-  På vårt nya huvudkontor i Marievik kommer ett hundratal medarbetare att ha sin arbetsplats. Vi ser framemot flytten till våra nya lokaler, som präglas av hur vi vill vara som bolag. Lokalen har smarta och innovativa aktivitetsytor samt flera avlastningsytor för samverkan och konstruktiva möten mellan människor, kommenterar Peder Ståhlberg, VD Aimo Park.

Aimo Park flyttar in under mars 2022.

Stockholm den 11 mars 2022

För vidare information vänligen kontakta:

Jenny Tallskog, Regionchef Fastpartner AB
Telefon: 08 - 402 34 72
E-post: jenny.tallskog@fastpartner.se

Michael Skoog, Förvaltare Fastpartner AB
Telefon: 08 - 562 517 24
E-post: michael.skoog@fastpartner.se (michael.skoog@fastpartner.se)

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 mars 2022 kl. 15.00.