Aros Bostadsutveckling AB: Aros Bostad bjuder in till kapitalmarknadsdag 3 december 2020

Aros Bostad har nöjet att bjuda in kapitalmarknadsaktörer, politiker och media till en kapitalmarknadsdag. I år sker evenemanget den 3 december kl. 08.30 på The Winery Hotel i Solna, alldeles intill Aros Bostads pågående projekt Link Järva Krog.

Bolagets VD Magnus Andersson kommer att ge en uppdaterad bild av Aros Bostads projekt, prioriteringar och mål relaterade till pågående affärsplan. Vice VD/CFO Ken Wendelin redogör för finansiell ställning samt bolagets rapport för årets tre första kvartal.

Sedan förra kapitalmarknadsdagen har ledningsgruppen utökats med Försäljnings- och marknadschef Louise Saxholm och Projektutvecklingschef Fredrik Hjortzén. De kommer att berätta om Aros Bostads syn på marknaden och hur bolaget arbetar för att säkerställa en fortsatt framgångsrik försäljning, samt ambitionen att nå nya målgrupper genom erbjudande av attraktiva bostäder i ett lägre prissegment. Utöver ovanstående personer närvarar representanter för bolagets grundare och projektutvecklingsorganisation.

Plats: The Winery Hotel, Rosenborgsgatan 20, Solna
Datum: 3 december 2020
Tid: Presentationer kl. 08.30 - 12.00, följt av lunch och projektrundtur

Åtgärder, såsom anpassning av lokalen och begränsning av antalet deltagare, kommer att vidtas för att förhindra spridning av Covid-19. Det kommer även vara möjligt att ta del av kapitalmarknadsdagen digitalt.

Anmälan är obligatorisk och görs med fördel genom länk på www.arosbostad.se/investerare, alternativt via email till info@arosbostad.se,senast den 19 november. Program och ytterligare detaljer kommer att publiceras på hemsidan den 6 november. För den som önskar erbjuds besök på det närbelägna Link Järva Krog, följt av rundtur med buss till Aros Bostads pågående projekt i norra Storstockholm; Invernesshöjden i Danderyd, Milstena i Täby och Nockebyn i Bromma.