Aros Bostadsutveckling AB: Slutsålt ett år före färdigställande i Aros Bostads första småhusprojekt

Aros Bostadsutveckling AB publ ("Aros Bostad") har sålt samtliga radhus inom projektet Milstena i Skarpäng, Täby. Projekt Milstena är Aros Bostads första småhusområde och även bolagets första projekt med industriellt producerade radhusstommar i trä.

Projektet Milstena startades under våren 2020 och kommer att omfatta 69 radhus i olika storlekar. De första bostäderna står klara för inflyttning till sommaren 2021 och hela projektet beräknas vara färdigt under våren 2022.

Louise Saxholm, Försäljnings- och marknadschef Aros Bostad:
"Vi upplever en väldigt stark marknad i Stockholmsområdet och Täby är inget undantag. Projekt Milstena blir ett grönt område byggt för gemenskap och det stora intresset har visat att det är ett eftertraktat koncept. Försäljningstakten visar också på en av Corona-pandemins tydliga trender, vilken är att många söker sig till en större bostad i stadens ytterområden."

Aros Bostads Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare