Sagax: SAGAX UTÖKAR OBLIGATIONSLÅN 2021/2028

AB Sagax (publ) har under sitt EMTN program emitterat obligationer om EUR 100 miljoner med förfall 2028. Obligationerna utgör del av obligationslån 2021/2028 (ISIN XS2291340433) som därmed uppgår till EUR 500 miljoner.

Obligationerna emitterades till kurs 99,364 procent vilket motsvarar en fast årlig yield om 0,85 procent.

Obligationslånet kommer att användas för att refinansiera existerande skuld samt till bolagets löpande verksamhet.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

Om AB Sagax
AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 31 mars 2021 till 3 544 000 kvadratmeter fördelat på 681 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se