Analyst Group: Aktieanalys på Maven Wireless - Fortsatt växande orderingång

Under det andra kvartalet för 2021 erhöll Maven orders från fem nya kunder, samtidigt som avrop och leveranser från befintliga ramavtal med ÖBB i Österrike och Telenor i Norge fortsätter. Med befintliga ramavtal, en ökning i orderingången härlett från både befintliga- såväl som nya kunder samt en stärkt organisation, bedöms omsättningen kunna fortsätta öka under kommande kvartal. Under utgången av Q2-21 erhöll Maven en order om 12,7 MSEK från en partner på Filipinerna, vilket innebär att 6,6 MSEK kommer att intäktsföras under 2021. Analyst Group estimerar att omsättningen kan stiga till ca 84 MSEK för helåret 2021, därefter räknar vi med att Maven kan fortsätta skala upp sin försäljning, för att tills år 2023 nå intäkter omkring 269 MSEK.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys på Maven Wireless. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa analysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.

Source: MFN

spara