Mavshack lanserar tjänsten "Global Box Office" och inleder med global premiär av: "Godji The Sermonizer of Geeta"

Pandemitiderna har varit hårda för alla, men ingen bransch har drabbats lika hårt som underhållningsindustrin. Med biografer som fortfarande är stängda i de flesta länder runt om i världen har mycket av underhållningen flyttat online och detta inkluderar också lansering av nya filmer. Mavshack har beslutat att utnyttja denna möjlighet genom lanseringen av tjänsten "Global Box Office" där filmrättsinnehavare nu kan släppa sina filmer globalt. De kan enkelt bestämma vilka länder de vill släppa den i, samt för vilket pris filmen blir tillgänglig. Mavshack spelar helt enkelt rollen som en biograf skulle göra på det fysiska området.

MAVSHACK LANSERAR TJÄNSTEN "GLOBAL BOX OFFICE" OCH INLEDER MED GLOBAL PREMIÄR AV: "GODJI THE SERMONIZER OF GEETA"

I samband med detta initiativ har Mavshack tecknat avtal med det indiska företaget Movietone Digital Entertainment Pvt Ltd för den globala premiären av deras hittills outgivna film "Godji The Sermonizer of Geeta". Filmen är attraktiv för Brahmakumaris-samhället globalt och Mavshack och Movietone Digital Entertainment hoppas kunna få så många kunder som möjligt att se filmen.

"Detta är ett naturligt nästa steg för oss. I allmänhet lanseras filmer på biografer i vissa geografier vid vissa tidpunkter, men med vår streamingplattform kan filmer lanseras samtidigt till hela världen där familjer eller individer har nöjet av att njuta av dem säkert i hemmamiljö. Vi har gjort det så enkelt som möjligt genom att inte ha några startkostnader för filmproducenterna och en vinstdelningsmodell som gör det till en win-win-situation för alla. "; säger Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB.

Stockholm den 25:e augusti 2020
Mavshack AB (publ)

För mer information vänligen kontakta:
VD Tommy Carlstedt
Telefon 08 12451790

Denna information är sådan information som Mavshack AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25:e augusti 2020 kl. 09.45 CEST

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2020-08-25.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen 24hTech, Mavshack Movies, YourIT, Partner54 och IPMovers IT samt intressebolaget Ambientmedia. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted