RNB RETAIL AND BRANDS: Kristian Lustin avgår som VD och koncernchef för RNB Retail and Brands

Kristian Lustin har meddelat styrelsen att han lämnar sitt uppdrag som VD och koncernchef för att gå vidare till en ny befattning på ett annat bolag. Han har sex månaders uppsägningstid. Kristian tillträdde som VD och koncernchef den 1 januari 2020 och var dessförinnan ekonomi- och finanschef sedan 2015.

"Jag vill tacka Kristian för allt hårt arbete han har lagt ned, först som CFO och under det senaste året som VD. Det har varit ett tufft år med tanke på pandemi, företagsrekonstruktionerna av dotterbolagen och försäljning av Departments & Stores och Polarn O. Pyret. Kristian har lotsat företaget på ett mycket bra och förtjänstfullt sätt under denna period. Vi önskar Kristian all lycka i sin nya befattning. Styrelsen kommer omedelbart att påbörja sökandet efter en ersättare.", säger Per Thunell, styrelseordförande i RNB.