Amido: NOX är nu integrerat i Alliera

Passersystemet NOX har nu integrerats i Alliera och är fritt tillgängligt att användas hos Amidos och våra partners kunder från och kommande Allierarelease.

[image]

NOX är ett kombinerat inbrottslarm och passersystem, där hög säkerhet kombineras med flexibla och innovativa automationslösningar. Med integrationen till Alliera kan kunder sömlöst hantera NOX och andra passersystem för sina fastigheter vilket förenklar hanteringen och möjliggör fler automatiseringar.

I och med integrationen är NOX nu också ett Smart passage-kompatibelt fabrikat vilket innebär att räddningstjänst och ambulans kan ges access vid behov.

- Likt Alliera är NOX ett öppet system vilket gör kombinationen spännande för det ökar valmöjligheterna för kunden i form av hårdvarutekniker och fastighetsautomation. Sedan tidigare erbjuder Amido även NOX hosting så vi ser fram emot att fler kunder nu kan använda NOX produkter och tjänster, säger Johnny Berlic, vd på Amido AB.

NOX erbjuds av över sexhundra installatörer i Norden och Baltikum, och distribueras av ARAS Security som har en användarbas inom några av landets ledande institutioner inom bank, utbildning och energi.

- Att integrera NOX med Alliera är ett positivt steg för oss och säkerhetsbranschen i stort. Det ger marknaden mer kontroll i deras val av säkerhetsteknik, och visar återigen att öppna system är framtiden, säger Victor Siösteen VD ARAS Security Sverige.