Zinzino: ZINZINO AB (PUBL): Aktieteckning på grund av teckningsoptioner

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2015-05-05 har 23 500 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till 26 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 611 000 SEK.

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2017-05-24 har 235 000 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till 14 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 3 290 000 SEK.

Antalet B-aktier ökade totalt med 258 500 till 27 725 133. Totalt antal aktier uppgick efter ökningen till 32 838 525. Utspädningen uppgick till 0,8 procent. Zinzinos aktiekapital ökade till 3 283 852,5 kronor.

För mer information vänligen kontakta:
Fredrik Nielsen, CFO +46 (0) 707 900174 zinzino.com

Bilder för fri publicering:
Marcus Tollbom +46 (0) 70 190 03 12, marcus.tollbom@zinzino.com

Certified Adviser: Erik Penser Bank Aktiebolag, +46 (0) 8 463 83 00,
email: certifiedadviser@penser.se

Zinzino AB (publ.) är ett globalt direktförsäljningsföretag som marknadsför och säljer testbaserade produkter inom kosttillskott, hudvård och livsstil. Zinzino äger det norska företaget BioActive Foods AS och forsknings-/produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzinos huvudkontor ligger i Göteborg, och företaget har även kontor i Helsingfors, Riga, Oslo, Florida och Adelaide. Zinzino är ett aktiebolag noterat på Nasdaq First North Growth Market.