Förslag till styrelseförändring i NOSIUM AB (publ)

NOSIUM AB (publ) (”NOSIUM” eller ”Bolaget”) föreslår omval av nuvarande ledamöter Jesper Yrwing, Johanna Bjurström och Daniel Ehdin. Till ny ledamot föreslås Erik Rosqvist.

• Det är en glädje att kunna föreslå Erik Rosqvist till ny styrelseledamot i NOSIUM. Eriks breda erfarenhet som jurist gör att han kommer kunna tillföra mycket till företagets nuvarande och kommande expansionsplaner. I ett läge där vi avser att expandera kraftigt genom tillväxt och förvärv är det extra viktigt att vi har en styrelse med hög ambitionsnivå och förståelse för utmaningarna som kommer av snabb tillväxt. Jag hoppas att våra aktieägare delar min uppfattning och röstar för den föreslagna styrelsen på kommande årsstämma, säger Daniel Ehdin, VD på NOSIUM.

Om Erik Rosqvist
Erik driver den juridiska rådgivningsbyrån Recollecta. Han har flerårig erfarenhet av att bistå mindre och mellanstora företag i främst affärsjuridiska ärenden. Han har också undervisat i juridik på bland annat Stockholms universitet samt skrivit flera läroböcker i juridik.

NOSIUM AB (publ) aktie handlas under kortnamnet NOSIUM.

Source: MFN

spara