Mavshack.com: Konsumtionen ökar 238% mot föregående år

MAVSHACK.COM: KONSUMTIONEN ÖKAR 238% MOT FÖREGÅENDE ÅR

Mavshacks egen streamingtjänst, mavshack.com, uppvisar en ökning på 238% under januari månad mot föregående år. Jämfört med december månad 2020 är ökar konsumtionen med 26%. Innehållet på mavshack.com finns tillänglig över hela världen där störst ökning av konsumtion under januari sker i Storbritannien. Mavshack har sedan sommaren 2020 åter påbörjat marknadsföringen i Mellanöstern med direkt inriktning mot kunder hos mobiltelefonoperatörerna Du, Etisalat och Viva Kuwait.

"Det är verkligen roligt att kunderna använder och uppskattar utbudet på mavshack.com. Mavshack följer och redovisar hur konsumtionen förändras för att vi vet att de som konsumerar, tenderar att stanna kvar som prenumeranter i högre utsträckning än de som inte konsumerar streamingtjänster. En ökad konsumtion innebär därför reducerad risk för churn." säger VDn för Mavshack AB, Tommy Carlstedt.

För mer information vänligen kontakta:

Tommy Carlstedt, VD Mavshack AB, Telefon 08-12451790

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mavshack Pressrelease 2021-02-04.pdf

Om Mavshack AB

Mavshack AB investerar i bolag med inriktning mot digital distribution. Koncernen består av dotterbolagen Mavshack Movies, Mavshack Zellma, 24hTech, YourIT och Partner54. Sedan 2007 förenklar vi våra kunders verksamhetsprocesser genom att erbjuda fullservice-tjänster inom helintegrerade plattformslösningar, streamingteknik, direct carrier billing och den senaste tekniken inom ljud, bild och AR-produktion. Mavshack AB (publ) är listat på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet MAV. Certified Adviser är Erik Penser Bank, telefon: 08 463 83 00, Email: certifiedadviser@penser.se. Mer information finns på www.mavshack.se

Source: beQuoted