Goodbye Kansas återuppväcker Albert Einstein som digital human

Bublars dotterbolag Goodbye Kansas har skapat en digital kopia av Albert Einstein i samarbete med det internationella AI-teknikbolaget UneeQ och deras Digital Humans-initiativ. När vi hedrar en av en av de skarpaste hjärnorna i vår historia och på 100-årsdagen av hans Nobelpris i fysik, påverkar Albert Einstein återigen framtida generationer genom innovativ AI-teknologi.

Goodbye Kansas har i nära samarbete med UneeQ skapat en fotorealistisk 3D-version av den världsberömda forskaren Albert Einstein. UneeQ och Goodbye Kansas har återskapat Einstein som en ”digital human” som drivs av innovativ Artificiell Intelligence (AI) för att skapa en förstklassig, meningsfull upplevelse som erbjuder ett vänligt ansikte och personlighet för de som lider mest av den isolering och ensamhet som den pågående pandemin har lett till.

"Vi var mycket glada att kunna arbeta med UneeQ i detta banbrytande projekt. Det var en ära att skapa ett sådant ikoniskt ansikte som Albert Einsteins." säger Anton Söderhäll, Executive Producer på Goodbye Kansas Studios.

”Att skapa ”Digital Humans” är ett av våra viktigaste kompetensområden. Samarbetet med UneeQ är ännu ett bevis på att Digital Humans inte bara är fördelaktigt för spel- och filmindustrin utan att kunnandet också efterfrågas inom många andra områden, som utbildning, hälso- och sjukvård, kundservice och e-handel, säger Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group

Den digitala ”Einstein-upplevelsen” är en del av UneeQs Digital Humans-erbjudande, där digitala följeslagare kan kommunicera med människor på ett naturligt sätt - med hjälp av att samtala, använda mänskliga uttryck och känslomässiga gensvar för dagliga interaktioner som gör skillnad i människors liv.

”Digital Einstein är ett utforskande projekt som vi hoppas kan hjälpa till att lösa problem som behöver effektiva, icke resurskrävande och skalbara lösningar. Vi arbetar aktivt i alla branscher, inklusive vård- och hälsosektorn och menar att digitala människor - mer än chatbots eller virtuella assistenter – skapar innovativ AI genom stödjande, tillgänglig och meningsfull interaktion. Att få möjligheten att arbeta med experterna på Goodbye Kansas gjorde att vi kunde ge nytt liv åt Digital Einstein, säger Daryl Reva, SVP för Revenue Growth, UneeQ.

Goodbye Kansas prisbelönta Digital Humans-team har många års erfarenhet av att skapa fotorealistiska digitala människor inklusive animationsriggar och skapar hundratals digitala ansikten varje år. Goodbye Kansas intäkter från Capture-projekt ökade med nästan 50% 2020 jämfört med 2019. Goodbye Kansas har också arbetat med UneeQ för att skapa ytterligare fotorealistiska ansikten, som släpps av UneeQ senare i år.

Digital Einstein finns på www.digitalhumans.com/digital-einstein

Läs mer här:
Digital Humans blog

Länk till UneeQs pressmeddelande:

UneeQ
UneeQs intelligenta Creator-plattform är den globala standarden för Digital Humans, vilket gör det möjligt för de bästa kreativa talangerna att designa och bygga fantastiska upplevelser. UneeQ ger företag och organisationer kraften att skapa mänskliga samtal i realtid som är mer tillgängliga och engagerande. UneeQ är ett globalt företag med närvaro i USA, Europa och ANZ och arbetar för företag i många branscher. För mer information, besök www.digitalhumans.com och följ Twitter @UneeQAI.

För mer information kontakta:
Peter Levin, Koncernchef och VD, Bublar Group
e-mail: peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är efter förvärvet av Goodbye Kansas Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN