Fastpartner välkomnar MW Group till Centrala Frösunda

MW Group väljer att samla hela företaget i Centrala Frösunda och slår ihop sina kontor, som idag ligger i Kista och på Östermalm. Det nya kontoret är på ca 1 200 kvm och ligger på Gustav III:s Boulevard 32.

MW Group levererar försvars- och säkerhetslösningar med missionen att bidra till ett starkare samhälle. Bolaget opererar utifrån fem affärsområden: Field Services, Cyber, Strategic Advice, Unmanned Systems och Defence. MW Group är en del av den nya framgångsrika svenska tech-industrin.

- Det som fick oss att välja Centrala Frösunda, förutom närhet till spårbunden kollektivtrafik, var dels att Fastpartner kunde erbjuda en lösning med stort serviceutbud i huset, så som gemensam reception, café samt lunchrestaurang och dels att det finns möjlighet att visa upp våra produkter och lösningar i flertalet showroom-ytor. Detta kombinerat med en hög nivå på säkerheten, där vi kan koppla in våra egna cyberlösningar i huset, gjorde att vårt val föll på Centrala Frösunda berättar Mikael Karlsson, CEO MW Group.

- Den satsning vi har gjort i Centrala Frösunda är riktigt framgångsrik, kommenterar Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner. Attraktiva moderna kontor, i kombination med rikt utbud av service och pendeltåg inom gångavstånd, gör att det väger över till vår fördel i dialogen med kunder. Det är uppenbart att allt fler hyresgäster uppskattar en bit av innerstan utanför tull.

MW Group flyttar in med cirka 100 medarbetare i sitt nya kontor i Centrala Frösunda i juni 2022.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 14 december 2021

För vidare information vänligen kontakta:

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
E-post: hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
E-post: cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 14 december 2021 kl 15:00.