Bublar Group får order på 10 MSEK för VFX till ett kommande AAA-spel

Bublar Groups dotterbolag, Goodbye Kansas, har ingått ett avtal med Sumo Digital för ett projekt som omfattar ljussättning och VFX för ett kommande AAA-spel.

Projektets längd är 10 månader och ordervärdet uppgår till 10 MSEK.

- Vi ser att efterfrågan på avancerad VFX med hög kvalitet växer och att Goodbye Kansas har visat att de är mycket väl positionerade i den marknaden, säger Maria A Grimaldi, Koncernchef and VD, Bublar Group.

Sumo är en prisbelönt spelutvecklare med åtta studios i Storbritannien och en i Indien.

För mer information kontakta:
Maria A Grimaldi, Koncernchef och VD Bublar Group,
email: maria.grimaldi@bublar.com Telefon:  +46 (0)70 828 38 34

Peter Levin, VD och grundare Goodbye Kansas, email:
peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är Nordens ledande noterade bolag inom XR-teknologi och visualisering. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX/Animation, Digital Humans och Performance Capture. Koncernen har världsledande bolag som kunder inom film, TV, streaming, e-handel och industri. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas, Sayduck, Virtual Brains och Vobling. Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i Helsingfors, Manila, London och Los Angeles. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

In essence, Bublar Group will change the game. We change how we Work, Shop, and Play.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN