Moment Group AB: Statusuppdatering i Moment Groups arbete med att säkra likviditet och finansiering. Om en lösning inte kommer på plats före den 20 november väntar företagsrekonstruktion alternativt konkurs.

Moment Groups ledning bedömer att den tidigare aviserade risken för att likviditetsbrist uppstår i mitten av fjärde kvartalet 2020 kvarstår. Ett intensivt arbete för att säkerställa tillgången till rörelsekapital för att undvika den prognostiserade likviditetsbristen pågår i flera olika spår. Arbetet innefattar både att säkra likviditeten på kort sikt och lösa bolagets långsiktiga finansiering. Om en lösning inte kommer på plats före den 20 november väntar företagsrekonstruktion alternativt konkurs.

Intensiva förhandlingar med obligationsinnehavare, investerare och aktieägare pågår fortsatt men i skrivandets stund har ännu inte någon överenskommelse nåtts. Därtill söker bolaget de ekonomiska stöd som finns att söka, för förhandlingar med hyresvärdar och utreder andra möjliga lösningar för att åstadkomma ytterligare kostnadsbesparingar.

Parallellt pågår även arbete med att förbereda för alternativ såsom exempelvis ansökan om företagsrekonstruktion. Detta för att vara väl förberedda i det fall en lösning inte kommer på plats i tid.

Arbetet med att finna en lösning för att säkra likviditet och finansiering för koncernen, och dess under normala förutsättningar både starka och livskraftiga verksamheter, fortsätter med full kraft och bolaget kommer att återkomma med närmare besked beträffande vägen framåt så snart det finns något konkret att rapportera.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Otto Drakenberg, tf VD/Koncernchef Moment Group,
otto.drakenberg@momentgroup.com0708-64 55 04

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com

Denna information är sådan information som Moment Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 november 2020 klockan 16.05 CET.