Sagax: SAGAX INVESTERAR 473 MILJONER KRONOR GENOM 10 TRANSAKTIONER

Sagax har genom tio separata transaktioner förvärvat sammanlagt 14 fastigheter för motsvarande
473 miljoner kronor. Fastigheterna omfattar en uthyrningsbar area om 65 100 kvadratmeter huvudsakligen bestående av lokaler för lager- och industriändamål. Årshyran uppgår till motsvarande 36 miljoner kronor. Uthyrningsgraden uppgår till 96 % och hyresavtalens genomsnittliga återstående löptid till 2,5 år.

Förvärven kommer att tillträdas under innevarande kvartal med undantag för motsvarande 60 miljoner kronor som beräknas tillträdas under det första kvartalet 2022. Förvärven kommer att redovisas i Sagax segment Nederländerna (233 miljoner kronor), Paris (60 miljoner kronor), Madrid & Barcelona (42 miljoner kronor), Universitetsstäder i Finland (71 miljoner kronor) samt Övriga Europa (67 miljoner kronor).

För ytterligare information, vänligen kontakta VD David Mindus på telefon 08 - 545 83 540.

Om AB Sagax

AB Sagax är ett fastighetsbolag med affärsidé att investera i kommersiella fastigheter främst inom segmentet lager och lätt industri. Sagax fastighetsinnehav uppgick den 30 september 2021 till 3 699 000 kvadratmeter fördelat på 725 fastigheter. AB Sagax (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Mer information finns på www.sagax.se.

spara
1090kr