MG ZS EV vinnare av Teknikens Världs Stora Bilpris 2022

MG ZS EV blev en succé när den lanserades i april 2021 och blev snabbt en av de mest sålda elbilarna i Sverige. Bara några månader senare lanserades en uppdaterad version med ny design, längre räckvidd och nu med MG iSMART. Att MG ZS EV vinner ett prestigefullt pris innan den har levererats till kund är en klar indikation på MGs fantastiska framfart på elbilsmarknaden. Hedin MG Sweden AB, ett dotterbolag till Hedin Mobility Group AB (publ), är sedan mars 2021 distributör av märket i Sverige.

Teknikens Värld är en av de mest inflytelserika biltidningarna i Sverige och det är därför en betydelsefull vinst för MG. Tidningens testkommitté är väldigt noggrann och bilen har granskats både invändigt och utvändigt. Teknikens Värld berömmer MG ZS EV för de nya uppdateringarna och för resultatet i deras bromstest. De argumenterar även för att MG ZS EV är den enda verkligt användbara elbilen med ett överkomligt pris för och de uppmanar konsumenter att leasa bilen redan idag.

”Elbilen MG ZS EV tog Sverige med storm genom att vara det alla frågat efter: en elbil man har råd med. Uppdaterade ZS med längre räckvidd och snabbare laddning, men fortfarande med lågt pris, kommer att fortsätta vara det smarta valet för svenska elbilsförare” - Teknikens värld.

Utöver vinsten för MG ZS EV blev även MG Marvel R utvald och hamnade på plats nummer åtta. Teknikens Värld skriver att Marvel R bevisar att MG inte enbart kan konkurrera med pris, utan också med produkter som sträcker sig in i premiumkategorierna. Tidningen lyfter fram bilens höga kvalité, all utrustning samt den höga komforten.

"Vi är väldigt glada över att få det här priset. Att det är ett helt nytt märke som kommer in och vinner bevisar att vi har en bra produkt att erbjuda. 2022 kommer att bli ett fantastiskt år och med nya lanseringar kommer MG att bli ett av Sveriges ledande bilmärken när det gäller rena elbilar" säger Tomas Ernberg, VD Hedin MG Sweden.

Source: MFN