UPPDATERING KRING PROCESSEN AVSEENDE FÖRVÄRV AV ARCANE CRYPTO AS SAMT BOLAGETS PLANERADE BOLAGSTÄMMA 28 SEPTEMBER

Vertical Ventures AB (publ) ("Vertical Ventures" eller "Bolaget") har i pressmedelande den 4 augusti 2020 informerat om det så kallade omvända förvärvet av Arcane Crypto AS ("Arcane"). I samband med förvärvet av Arcane måste Vertical Ventures utarbeta en bolagsbeskrivning för fortsatt notering av Vertical Ventures på Nasdaq First North Growth Market. Denna bolagsbeskrivning måste godkännas av Nasdaq och publiceras i god tid innan bolagsstämman som beslutar om förvärvet av Arcane.

Vertical Ventures gör bedömningen att bolagsbeskrivningen inte kommer att vara färdigställd i god tid innan bolagsstämman den 28 september. Styrelsen har därför beslutat att senarelägga den extra bolagsstämma som planerades att hållas den 28 september 2020. Styrelsen avser att kalla till ny bolagsstämma så snart bolagsbeskrivningen har fått preliminärt godkännande från Nasdaq. I övrigt fortskrider processen och Vertical Ventures har idag även godkänt den due diligence av Arcane som var ett villkor i förbindelse till förvärvet av Arcane.

Stockholm 2020-09-18

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jonas Litborn, VD, Vertical Ventures AB (publ)
E-post: info@verticalventures.se
Hemsida: http://investor.verticalventures.se

Denna information är sådan information som Vertical Ventures AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 september 2020 kl. 17:35 CET.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Vertical Ventures Pressrelease.pdf

Kort information om Vertical Ventures AB (publ)

Vertical Ventures affärsidé är att genom egna projekt och aktivt delägarskap driva projekt och bolag inom olika marknadsvertikaler inom lojalitet.

Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Mangold Fondkommission är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550, E-mail; ca@mangold.se, www.mangold.se http://www.mangold.se.

Source: beQuoted