Momentum Group AB (publ): Inbjudan till presentation av Momentum Groups delårsrapport för det andra kvartalet 2021

Momentum Group publicerar sin delårsrapport för det andra kvartalet i räkenskapsåret 2021 på torsdagen den 15 juli 2021 kl. 08:00 CEST. Med anledning av detta bjuder Momentum Group härmed in till en webbsänd telefonkonferens där VD & koncernchef Ulf Lilius och CFO Niklas Enmark tillsammans med Affärsområdeschef Clein Johansson Ullenvik presenterar rapporten samt besvarar efterföljande frågor.

Telefonkonferensen och presentationen går att följa på webben eller via telefon enligt nedan. Det finns möjlighet att ställa frågor via både telefon och webbsändningen.

DATUM:                      Torsdag den 15 juli 2021

TID:                            Kl. 11:00 CEST

WEBBLÄNK:                För att följa presentationen och telefonkonferensen på webben -

TELEFONNUMMER:     För att delta i telefonkonferensen -
 SE: +46-8-505 583 53
 UK: +44-33 330 090 30
 US: +1-83 324 984 05

SPRÅK:                       Engelska

ÖVRIGT:                     Momentum Groups delårsrapport för det andra kvartalet 2021 publiceras den 15 juli 2021 kl. 08:00 CEST.

Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på Momentum Groups hemsida (under sektionen: Investor Relations / Rapporter & presentationer) cirka en timme innan telefonkon­ferensen börjar. En inspelad version av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig på hemsidan efter presentationen.

Stockholm den 1 juli 2021

Momentum Group AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:
Mats Karlqvist, Head of Investor Relations - telefon 070-660 31 32 / e-post mats.karlqvist@momentum.group

Denna information lämnades för offentliggörande den 1 juli 2021 kl. 13:30 CEST.

Momentum Group är en ledande återförsäljare av industriförnödenheter och industrikomponenter, tjänster och service till professionella slutanvändare inom industri- och byggsektorerna i Norden. Koncernen omsätter cirka 9,5 miljarder SEK per år och har omkring 2 700 anställda. Momentum Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan juni 2017. Läs mer på www.momentum.group.