Tessin fortsätter leverera avkastning till sina medlemmar – utbetalar totalt 77,7 MSEK i januari

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic Holding AB (publ) (NASDAQ: TESSIN) meddelar att man i januari 2022 har betalat ut totalt 77,7 MSEK till sina medlemmar som investerat via plattformen. Av det totala beloppet utgör 72,9 MSEK utlånat kapital och 4,8 MSEK ränta på kapitalet. Den genomsnittliga avkastningen på samtliga avslutade fastighetslån sedan starten 2014 uppgår per den sista januari 2022 till 8,42 procent.

”Jag drivs av att fortsätta skapa värden och avkastning för våra medlemmar, samtidigt som jag med stort engagemang följer utvecklingen av de fastighetsprojekt som lånen möjliggör” säger Heidi Wik, VD för Tessin Nordic Holding.

I januari 2022 betalades cirka 77,7 MSEK ut till Tessins medlemmar. Det utbetalade kapitalet stiger i takt med att det förmedlade kapitalet stiger och sedan starten 2014 har Tessin förmedlat mer än 3,8 miljarder kronor till fler än 330 fastighetsprojekt. Av det totala investerade kapitalet har cirka 2,8 miljarder kronor utbetalats med i snitt 8,42 procent avkastning.

Tessins målsättning är att fortsätta växa organiskt genom att erbjuda en kombination av intressanta investeringserbjudanden och finansieringslösningar på fastighetsmarknaden. Kapitalet från Tessins medlemmar har bland annat möjliggjort byggnationen av fler än 5 000 bostäder och hundratals kommersiella lokaler.

Fakta Tessin
Antal medlemmar: 58 733 st
Antal kapitalresningar: 332 st
Rest kapital: 3,8 miljarder SEK
Återbetalt kapital: 2,8 miljarder SEK*
Genomsnittlig avkastning: 8,42 procent**

*Siffran inkluderar investerat kapital samt avkastning som betalats ut till Tessins medlemmar.
**Den genomsnittliga avkastningen baseras på den viktade årsavkastningen för samtliga avslutade lån på Tessins plattform inklusive kreditförluster.

Source: MFN

spara