Förändring av antalet utestående aktier

Som tidigare kommunicerats i Bublar Groups bokslutskommuniké för helåret 2020 har förutsättningarna uppnåtts för att den resultatbaserade tilläggsköpeskillingen avseende förvärvet av Sayduck ska betalas ut. Det innebär att styrelsen har fattat beslut om att tilldela ytterligare 2 271 274 aktier till Sayducks tidigare aktieägare.

Niklas Slotte, VD i Sayduck Oy, tilldelas ytterligare 529 261 aktier, vilket innebär att hans ägande ökar till 1 243 346 aktier i Bublar.

Styrelsen fattade samtidigt ett beslut gällande Goodbye Kansas aktieägande. Tre aktieägare i Goodbye Kansas Holding som tillsammans äger 3 886 aktier, har kontaktat Bublar och bett om att omfattas av samma erbjudande som Bublar riktade till Goodbye Kansas i maj 2020. Styrelsen har beslutat att rikta samma erbjudande till dessa tre aktieägare vilket innebär att samma bytesvillkor erbjuds. Bublar emitterar därmed totalt 21 212 aktier vilket omfattar både den fasta köpeskillingen och den första tilläggsköpeskillingen för de 3 886 Goodbye Kansas aktierna.

Det nya antalet aktier i Bublar Group uppgår därmed till 108 131 727 aktier.

För mer information kontakta:
Anders Lundström, CFO Bublar Group,
email: anders.lundstrom@bublar.com, Telefon: 073 106 66 66

Bublar Group
Bublar Group AB (publ) är efter förvärvet av Goodbye Kansas Nordens ledande noterade bolag inom visualisering och XR-teknologi. Företaget utvecklar produkter och lösningar baserade på avancerad teknologi; Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), VFX produktion, Cinematics, Performance capture & scanning, Digital Humans och Real Time animation.

Koncernen har världsledande bolag som kunder inom TV, film, streaming, spel, industri och e-handel. I företaget ingår dotterbolagen Goodbye Kansas (inkl. Infinite Entertainment), Vobling, Sayduck, Virtual Brains (inkl. Plotagon). Bublar har huvudkontor i Stockholm samt kontor i London, Helsingfors, Vilnius, Hamburg, Belgrad, Los Angeles och Manila. Företaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN