BrainCool AB (publ): Den sista inlösenperioden för BRAIN TO 1 2017-2020 inleds idag den 20 november 2020

Som en del i BrainCools avtal med L1 Capital har BrainCool delat ut vederlagsfria optioner till bolagets aktieägare för att motverka utspädning. Den 20 november - 4 december 2020 kan innehavare av optionerna BRAIN TO 1 teckna sig för aktier. En (1) BRAIN TO 1 berättigar till teckning av (1) aktie, till priset 2,77 kr. Efter denna lösenperiods avslutande förfaller optionerna av serie BRAIN TO 1 och innehavarna förlorar sin rätt att teckna aktier.

Optionsinnehavare som har sina optioner förvaltarregistrerade i depå hos bank eller fondkommissionär skall kontakta sin bank för att utnyttja optionerna för teckning.

För direktregistrerade optionsinnehavare skall teckning ske genom att en ifylld anmälningssedel fylls i och skickas in till emissionsinstitutet (Eminova Fondkommission) samtidigt som betalning erläggs.  Anmälningssedel och betalning skall vara Eminova tillhanda senast fredagen den 4 december 2020, kl. 15:00. Anmälningssedel kan beställas från Eminova på info@eminova.seeller 08-684 211 00.

-Teckningsoptioner av serie BRAIN TO 1 har ISIN-kod SE0010713834.

Villkoren för teckningsoptionerna finns publicerade på BrainCools hemsida: