Inställd extra bolagsstämma i B3 Consulting Group AB (publ)

Den extra bolagsstämman i B3 Consulting Group AB (publ), 556606-3300, ("Bolaget"), som var planerad till fredagen den 26 februari 2021, ställs härmed in.

Bolaget kallade till extra bolagsstämma måndagen den 1 februari 2021 med anledning av styrelsens förslag till beslut om godkännande av förvärv från och överlåtelse till närstående samt apportemission i dotterbolag. Mot bakgrund av förändrade förutsättningar för transaktionernas genomförande, väljer styrelsen att ställa in den extra bolagsstämman.

För mera information kontakta gärna:

Annette Björklund, Investor Relations, annette.bjorklund@b3.se,tel 072-7007082

B3 Consulting Group är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag och har idag närmare 650 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2019 uppgick till 839,5 MSEK, med ett rörelse-resultat om 31,3 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall och Örebro samt Krakow och Warszawa. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3.se