Nordic Entertainment Group: Valberedningen sammankallas

I enlighet med beslutet av Nordic Entertainment Group AB:s ("NENT Group") aktieägare vid bolagets årsstämma 2021 har en valberedning sammankallats av styrelsens ordförande för att förbereda förslagen för årsstämman 2022.

Valberedningen består av Joachim Spetz, utsedd av Swedbank Robur Fonder; Vegard Torsnes, utsedd av Norges Bank; Erik Durhan, utsedd av Nordea Fonder; och Pernille Erenbjerg, styrelseordförande i NENT Group. Valberedningens ledamöter kommer att utse valberedningens ordförande vid sitt första möte.

Information om valberedningens arbete återfinns här (https://www.nentgroup.com/about/corporate-governance/nomination-committee). Aktieägare som önskar lämna förslag avseende ledamöter till NENT Groups styrelse (https://www.nentgroup.com/about/corporate-governance/board-directors) ska inkomma med skriftligt förslag via email (agm@nentgroup.com)eller till: Bolagssekreteraren, Nordic Entertainment Group AB, P.O. Box 17104, SE-10462 Stockholm, Sverige.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land, i Estland, Lettland och Litauen, och i Polen. Viaplay lanseras i USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare marknader till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (`NENT A' och `NENT B').

Kontakta oss:
press@nentgroup.com (ellerNicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 2695)
investors@nentgroup.com (ellerMatthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr (https://www.flickr.com/photos/nentgroup)

Följ oss:

Dataskydd:
För att läsa mer om NENT Group och dataskydd, klicka här (https://www.nentgroup.com/about/data-privacy)