Oncopeptides AB: Inbjudan till presentation av OCEAN-data som presenteras på IMW

STOCKHOLM - 9 september 2021 - Oncopeptides AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ONCO), ett globalt biotechbolag inriktat på att utveckla läkemedel mot svårbehandlade hematologiska sjukdomar, kommer att presentera data från OCEAN-studien på den vetenskapliga kongressen; 18[th] International Myeloma Workshop (IMW) den 11 september. Investerare, finansiella analytiker och media inbjuds att delta i en webbpresentation med möjligheten att ställa frågor den 12 september kl. 16.00. Presentationen kommer att hållas av vd Marty J Duvall, Klaas Bakker, CMO samt Dr. Fredrik Schjesvold, Head of Oslo Myeloma Center. Presentationen kommer att hållas på engelska.

Webbpresentationen är tillgänglig via denna länk (https://tv.streamfabriken.com/oncopeptides-sep-2021) och finns också tillgänglig på vår hemsida: www.oncopeptides.com.

Deltagares telefonnummer:

SE: 08 505 583 66
UK: +44 333 300 90 30
US: +1 646 722 49 02

För ytterligare information kontakta:

Rolf Gulliksen, Global Head of Corporate Communications, Oncopeptides AB (publ)
E-post: rolf.gulliksen@oncopeptides.com
Mobil: + 46 70 262 96 28

Linda Holmström, Director Investor Relations, Oncopeptides AB (publ)
E-post: linda.holmstrom@oncopeptides.com
Mobil: + 46 70 873 40 95

Om Oncopeptides

Oncopeptides är ett globalt biotechbolag som utvecklar riktade behandlingar för svårbehandlade hematologiska sjukdomar. Bolaget använder sin patentskyddade PDC-plattform för att utveckla peptidlänkade läkemedel som snabbt och selektivt levererar cellgifter in i cancerceller. PEPAXTO® (melfalan flufenamid, också benämnt melflufen) är det första läkemedlet från PDC-plattformen och har lanserats i USA för behandling av vuxna patienter med relapserande eller refraktärt multipelt myelom. Melfalan flufenamid utvärderas i ett brett kliniskt utvecklingsprogram som bland annat omfattar de globala fas 3-studierna OCEAN och LIGHTHOUSE. Oncopeptides utvecklar flera nya läkemedelskandidater baserat på PDC-plattformen. Under 2021 bedöms den andra läkemedelskandidaten från PDC-plattformen, OPD5, att gå in i ett kliniskt utvecklingsprogram.

Oncopeptides har cirka 300 medarbetare. Det globala huvudkontoret ligger i Stockholm och huvudkontoret för den amerikanska verksamheten i Boston, Massachusetts. Bolaget är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med förkortningen ONCO. Mer information finns tillgänglig på  www.oncopeptides.com.