Thunderful Group utnämner Henrik Mathiasen till ny VD i Bergsala

Thunderful Group har tillsatt Henrik Mathiasen som ny VD i dotterbolaget Bergsala AB. Henrik Mathiasen lämnar därmed sina nuvarande uppgifter i dotterbolaget Nordic Game Supply AB, där Morten-Stig Johansen tar över VD-rollen.

Thunderful Group tillkännager idag att Henrik Mathiasen ersätter Örjan Öberg som VD i Bergsala AB. Henrik Mathiasen, tills nyligen VD i dotterbolaget Nordic Game Supply AB, har redan en lång karriär inom nordisk distribution. Han har bland annat ansvarat för distributionen av ett flertal Nintendo-produkter under tidigare konsollanseringar, introduktionen av Pokémon som franchise, samt dussintals speltitlar till Nintendos plattformar. Utöver sin nya roll fortsätter Mathiasen att leda Thunderful Distribution, Thunderful Groups segment av distributionsbolag.

"Jag är både taggad och mycket stolt över att ta mig an VD-skapet i Bergsala," säger Henrik Mathiasen. "Jag ser fram emot att jobba närmare med det mycket duktiga Bergsala-teamet. Det är en dröm för varje hängivet fan att få arbeta med Nintendos varumärke och deras produkter. Jag hyser mycket stor respekt för Bergsalas långa samarbete med Nintendo, och jag kommer att göra mitt yttersta för att bygga på framgångssagan här i Norden för detta älskade och ikoniska varumärke."

Hos Nordic Game Supply AB kommer säljchefen Morten-Stig Johansen att axla manteln som ny VD.

"Jag är mycket glad och ser fram emot att leda den fortsatta tillväxten på Nordic Game Supply," säger Morten-Stig Johansen. "Nordic Game Supply är ett fantastiskt team och vi har en kraftfull kommersiell plattform. Vår affärsmodell bygger på stark tillit och nära samarbeten med våra handelspartners, samt en orubblig lojalitet och investeringsvilja gentemot våra leverantörer, så att vi kan stödja deras varumärken och initiativ på bästa sätt. Vi kommer att fortsätta arbeta lika hårt som vanligt och göra det vi gör bäst."

Thunderful Groups VD Brjann Sigurgeirsson är nöjd.

"Det här är två utnämningar som stärker vår organisation," säger Brjann Sigurgeirsson. "Henrik Mathiasen är redan Head of Distribution, och kommer framgent även att leda gruppens största distributionsbolag. Morten-Stig Johansen har en unik förståelse för våra affärer och är den naturliga ersättaren för Henrik Mathiasen på Nordic Game Supply. Styrelsen och ledningen välkomnar och stöttar helhjärtat Henrik och Morten-Stig i deras nya roller. Vi har en spännande tid framför oss, och jag vill ta tillfället i akt att tacka Örjan Öberg för allt gott arbete. Vi önskar honom lycka till när han nu lämnar oss för att söka utmaningar utanför Thunderful Group."