Footway Group AB: Footway Group offentliggör prospekt avseende företrädesemission

Informationen i detta pressmeddelande är inte avsedd att publiceras, offentliggöras, eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till, Australien, Hongkong, Kanada, Singapore, USA, eller någon annan jurisdiktion där sådan publicering eller distribution skulle bryta mot tillämpliga lagar eller regler. Se avsnittet "Viktig information" i slutet av detta pressmeddelande.

Prospektet avseende företrädesemissionen i Footway Group AB ("Footway Group") om ca 150 msek före emissionskostnader, som styrelsen i Footway Group beslutade om den 3 februari 2022 med stöd av årsstämmans bemyndigande från den 14 juni 2021, har nu godkänts och registrerats av Finansinspektionen och offentliggjordes idag. Prospektet finns tillgängligt på https://sites.google.com/footway.com/investors.

Anmälningssedlar för teckning utan stöd av teckningsrätter hålls tillgängliga på Footway Groups webbplats från och med teckningsperiodens första dag.