Quartiers Properties AB: Ledningsgruppsförändring för fortsatt tillväxt

Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget") genomför en ledningsgruppsförändring för att centralisera administrativa, legala och operativa stödfunktioner till en ny avdelning, samt anställer ny CFO.

Carl-Fredrik Morander tillträder rollen som CFO. Carl-Fredrik har drygt 30 års erfarenhet av revision, bokföring och processeffektivisering, bland annat som partner på revisions- och konsultbyrån Rödl & Partner. Carl-Fredrik är bosatt i Spanien och har arbetat med den externa finansiella rapporteringen för Quartiers sedan 2017.

Maria Cepero flyttar från rollen som CFO till en ny roll som Head of Business Support och kommer därmed att arbeta närmre den operativa verksamheten. Business Support ska understödja verksamheten genom verksamhets- och effektivitetsanalys, samt implementering och drift av operativa stödfunktioner. Maria har erfarenhet av denna typ av arbete som managementkonsult på Accenture. Maria har varit anställd i Quartiers sedan 2018.

Anställningen för Alvaro Fernandez, som varit general manager på Boho Club sedan hösten 2021, avslutas i samband med organisationsförändringen. Rollen ersätts inte i nuläget och ytterligare ansvar ges i stället till respektive avdelningschef på Boho Club.