Wästbygg uppför bygghandel i Norrköping

Wästbygg har tecknat avtal med Nordströms Bygghandel om att uppföra en ny bygghandel åt deras filial Ekströms Trä i Norrköping. Anläggningen är på totalt 12 000 kvm, fördelat på butik och drive in-lager. Ordervärdet är drygt 70 mkr.

– Nordströms Bygghandel är en ny kund för Wästbygg. Vi tackar för förtroendet och ser fram emot samarbetet. Till projektet tar vi bland annat med oss erfarenhet från liknande anläggningar som vi byggt åt företag som Hornbach och Optimera, men också vår stora kunskap om handelsfastigheter i allmänhet, säger Björn Jensen, Regionchef Mitt.

Projekteringen startar omgående och bygghandeln ska vara klar i maj 2022.

……………………….

Kontaktuppgifter:

För mer information, kontakta Björn Jensen, Regionchef Mitt, tel 0739 01 14 22 eller bjorn.jensen@wastbygg.se
www.wastbygg.se

Om Wästbygg:

Wästbygg Gruppen är ett entreprenad- och projektutvecklingsbolag med verksamhet på de mest expansiva marknaderna i Sverige. Vi bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar – alltid med stort fokus på hållbarhet.

Företaget grundades 1981 i Borås. Idag finns egna kontor även i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping, Helsingborg och Varberg samt via koncernbolaget Logistic Contractor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. Wästbygg Gruppen är noterat på Nasdaq Stockholm. 2019 hade vi en omsättning på cirka fyra miljarder kronor och 320 anställda.

Source: MFN