BrainCool AB (publ) - inlösenperiod för BrainCools optioner, BRAIN TO 2, 2018-2021, 18 september - 2 oktober 2020

Som en del i BrainCools avtal med L1 Capital har BrainCool delat ut vederlagsfria optioner till bolagets aktieägare för att motverka utspädning. Den 18 september - 2 oktober 2020 kan innehavare av optionerna (BRAIN TO 2) växla dessa till aktier. En (1) BRAIN TO 2 kan växlas till en (1) aktie, till ett pris av 2,77 kr.

Optionsinnehavare som har sina optioner förvaltarregistrerade i depå hos bank eller fondkommissionär skall kontakta sin bank för att utnyttja optionerna för teckning.

För direktregistrerade optionsinnehavare skall teckning ske genom att en ifylld anmälningssedel fylls i och skickas in till emissionsinstitutet (Eminova Fondkommission) samtidigt som betalning erläggs.  Anmälningssedel och betalning skall vara Eminova tillhanda senast den 2 oktober 2020, kl. 15:00. Anmälningssedel kan beställas från Eminova på info@eminova.seeller 08-684 211 00.

-Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner BRAIN TO 2 kan äga rum under nedanstående perioder:
  • 18 september 2020 till och med 2 oktober 2020
  • 17 mars 2021 till och med 31 mars 2021
  • 17 september 2021 till och med 1 oktober 2021

-Innehavare av teckningsoptioner serie BRAIN TO 2, 2018 - 2021 till ett sammanlagt värde om 500 000 kronor eller mer kan alltid utnyttja teckningsoptionerna till teckning av aktier, dvs från listningsdatumet till och med 1 oktober 2021.

-Teckningsoptioner av serie BRAIN TO 2 har ISIN-kod SE0011762418.

Villkoren för teckningsoptionerna finns publicerade på BrainCools hemsida: