Actic Group AB: Actics samtliga anläggningar i Norge är åter öppna

Sedan den 12 mars 2020 har samtliga av Actics 23 anläggningar i Norge varit stängda enligt myndigheteras beslut.

Som kommunicerades i Actics delårsrapport för det första kvartalet var bedömningen att samtliga anläggningar i Norge skulle öppna i mitten på juni. Sedan idag, måndag den 15 juni, är alla anläggningar i Norge åter öppna och vi välkomnar våra medlemmar åter för träning. Detta innebär också att samtliga av Actics anläggningar, på samtliga marknader, nu är öppna.

- Vi är väldigt glada att nu kunna meddela att alla Actics anläggningar nu är öppna. Jag och Team Actic har sett fram emot denna dag då alla våra medlemmar kan träna hos oss igen. Tillgänglig och säker träning är fortsatt vårt största fokus den kommande tiden och vi vidtar en rad åtgärder för att våra medlemmar ska kunna träna tryggt hos oss. Att träning är viktigare nu är någonsin är vi övertygade om, säger Anders Carlbark, VD Actic Group i en kommentar.

Actics omsättning i Norge uppgick 2019 till 167 Mkr.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Carlbark, VD Actic Group, 072-980 53 94, anders.carlbark@actic.se