Idogen: Bolagspresentation hos Erik Penser Bank

Anders Karlsson, VD på Idogen, ger en bolagspresentation på Penser Play idag, måndagen den 23 november kl. 10:00.

I presentation pratar Anders Karlsson om bolagets pågående företrädesemission samt prioriterade utvecklingsprojekt inom blödarsjuka (IDO 8) och transplantation (IDO T) samt viktiga aktiviteter under 2021.

Ni finner presentationen här (https://www.youtube.com/watch?v=esNklPWyeoQ&feature=youtu.be)

I samband med presentationen kan ni även ställa frågor till Anders Karlsson via chat-länk.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Karlsson, vd, Idogen AB
Tel: +46 70 918 00 10
E-post: anders.karlsson@idogen.com
Certified Adviser
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Kontaktuppgifter: Erik Penser Bank AB, Box 7405, 103 91 Stockholm, tel: +46 (0)8-463 80 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Idogen (Nasdaq First North Growth Market: IDOGEN) utvecklar tolerogena cellterapier för att undvika att biologiska läkemedel, transplanterade organ eller kroppens egen vävnad angrips av patientens immunförsvar. Bolagets längst framskridna projekt IDO 8 syftar till att återställa effekten av läkemedel mot blödarsjuka hos patienter som utvecklat hämmande antikroppar. Bolagets andra projekt IDO T utvecklas för att förhindra avstötning av transplanterade njurar. I ett tredje program, IDO AID, inriktar sig Idogen på behandling av autoimmuna sjukdomar. Behandlingen för samtliga indikationer baseras på patientens egna celler och förväntas ha en gynnsam säkerhetsprofil samt långvarig effekt. Att en kort behandlingsinsats har potential att ge en mycket långvarig effekt är en stor hälsoekonomisk fördel för såväl patienter som vårdande enheter.