Footway Group AB: Teckningsperioden i Footway Groups företrädesemission inleds idag

Informationen i detta pressmeddelande är inte avsedd att publiceras, offentliggöras, eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till, Australien, Hongkong, Kanada, Singapore, USA, eller någon annan jurisdiktion där sådan publicering eller distribution skulle bryta mot tillämpliga lagar eller regler. Se avsnittet "Viktig information" i slutet av detta pressmeddelande.

Idag inleds teckningsperioden i Footway Group AB:s företrädesemission om ca 150 msek före emissionskostnader. Teckningsperioden pågår mellan 7 april - 22 april. Teckningsrätter bokas ut på befintliga aktieägares depåer imorgon, den 8 april, och handlas t.o.m den 19 april.
Anmälningssedlar för teckning med stöd av teckningsrätter samt utan stöd av teckningsrätter finns tillgängliga på Footway Groups hemsida för företrädesemissionen. För mer information om företrädesemissionen, vänligen se https://sites.google.com/footway.com/investors.