Tessin utvärderar förutsättningar för ytterligare skuldkapital om cirka en miljard kronor

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic Holding AB (publ) (NASDAQ: TESSIN) – Nordens ledande digitala investeringsplattform för fastighetsinvesteringar meddelar att man, via koncernbolaget Tessin Capital AB, utvärderar förutsättningar för att komplettera nuvarande finansiering med ytterligare skuldkapital om cirka en miljard kronor. Syftet med den eventuella finansieringen skulle vara att främja Tessins verksamhet för utlåning till befintliga kassaflödesfastigheter. Tessin har uppdragit en finansiell rådgivare att leda utvärderingen.

”Tessin har successivt byggt en position som Nordens ledande plattform för finansiering av fastighetsutvecklingsprojekt och har därför historiskt inte fokuserat på marknaden för utlåning till befintliga fastigheter. Vår strategi bygger på att dels växa vår kärnaffär dels att växa inom områden som skapar nya intäktsströmmar” säger Heidi Wik, VD för Tessin Nordic Holding.

Med stöd av en facilitet i denna storleksordning är Tessins målsättning att ta en tydlig position, utmana stora kreditgivare och växa till att bli en spelare att räkna med inom det åtråvärda marknadssegment som utlåning till befintliga kassaflödesfastigheter utgör.

Source: MFN

spara