Midsona AB: Midsona får prestigefyllt CDP-betyg A-

Midsona har uppmärksammats för sin klimatstrategi och sitt ledarskap av det globala ideella miljöinitiativet CDP. Genom att uppnå A- rankas Midsona som ett av de bästa noterade bolagen i världen.

I år svarade över 13 000 bolag som representerar över 64 procent av det globala börsvärdet på CDP:s årliga klimatenkät. Betyget A- innebär att Midsona är ett av de 714 (5,4 procent) bästa företagen globalt när det kommer till klimatförändringsstrategi och ledarskap. CDP:s årliga process anses vara guldstandarden för företagens miljötransparens eftersom den mäter åtgärder och prestationer för att mildra klimatrelaterade risker och för att minska utsläppen av växthusgaser.

"Vi är mycket stolta över CDP:s erkännande av vår prestation eftersom det visar att vi är på en globalt hög nivå i vårt klimatarbete. Arbetet fortsätter nu för att påskynda minskningen av vår klimatpåverkan för att nå vårt Net-Zero-mål 2045", säger Peter Åsberg, VD för Midsona.

CDP (tidigare Carbon Disclosure Project) är en internationell ideell organisation som hjälper företag att synliggöra sin miljöpåverkan. CDP-poäng sätts för att öka företagens transparens och för att vägleda, stimulera och utvärdera miljöåtgärder. Hela uppsättningen av offentligt tillgängliga poäng finns här: CDP website (https://www.cdp.net/en/companies/companies-scores#446647786929955804cc9a3a08ef1eb4).

För mer information vänligen kontakta VD och koncernchef Peter Åsberg, telefon +46 (0)730 26 16 32.