B3 Consulting Group AB (publ): B3 är en av Europas bästa arbetsplatser enligt GPTW

B3 Consulting Group har blivit utsedda till en av Europas bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work (GPTW) i kategorin Best Large Workplaces in Europe. B3 är även det högst placerade svenska företaget inom den kategorin. GPTW har utvärderat upplevelsen hos 1,5 miljoner medarbetare inom fler än 3 000 organisationer i 19 europeiska länder. I dag den 10 september publiceras resultatet.

- Vi är oerhört stolta och glada för denna utmärkelse. I april blev vi utsedda till Sveriges näst bästa arbetsplats och att vi nu dessutom är en av Europas bästa arbetsplatser känns fantastiskt roligt, säger Sven Uthorn, VD och Koncernchef på B3 Consulting Group.

Great Place to Work identifierar och publicerar årligen en lista över de bästa arbetsplatserna i Europa. Listan utser företag i fyra storlekskategorier: Små (20-49 anställda); Mellan (50-499 anställda); Stora (500+ anställda); och multinationella. B3 medverkar på listan över stora, Large Workplaces in Europe, där totalt 30 organisationer återfinns på listan. Som grund för resultatet har Great Place to Work analyserat undersökningsresultat som representerar 1,5 miljoner medarbetare inom fler än 3 000 organisationer i 19 europeiska länder.Resultatet bygger på en grundlig analys av medarbetarnas konfidentiella svar i Trust Index, en undersökning där 94% av B3s medarbetare anser att B3 är en mycket bra arbetsplats. Som komplement har B3 därtill genomfört en Culture Audit, vilket är en omfattande genomlysning av hur bolaget arbetar för att ständigt utveckla verksamheten, förbättra för sina medarbetare och stärka kulturen i bolaget.

- För oss som konsultbolag är det helt avgörande att våra medarbetare trivs och utvecklas. Vi strävar hela tiden efter att vara det bästa bolaget för konsulter inom IT, digitalisering och management där vi skapar möjligheter tillsammans med våra kunder och medarbetare. Att vi nu får denna utmärkelse i hård konkurrens med många andra framstående organisationer, ser vi som en bekräftelse på att vi lyckats uppfylla våra högt ställda mål, tillägger Sven Uthorn.

I april 2020 blev B3 Consulting Group utsedda till Sveriges näst bästa arbetsplats. B3 kom även på en fjärdeplats 2017 och tredjeplats 2016 som Sveriges bästa arbetsplats inom kategorin större företag med över 250 anställda.

För att komma med på listan över de bästa arbetsplatserna i Europa 2020 måste organisationerna återfinnas på en eller flera av GPTWs nationella listor i regionen, som inkluderar Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Irland, Italien, Luxemburg, Norge , Polen, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz, Turkiet, Nederländerna och Storbritannien.