Bublar Group byter namn till Goodbye Kansas Group

Goodbye Kansas Group är det nya namnet på Bublar Group. Årsstämman beslutade om namnbytet och det nya företagsnamnet är nu registrerat hos Bolagsverket. Den marknadsnoterade aktien kommer att handlas under det nya namnet Goodbye Kansas Group (kortnamn: GBK) från och med idag den 3 maj.

Under slutet av förra året och i början på 2021 har ett arbete kring koncernens framtida strategi, organisation och en eventuell re-branding genomförts. Gruppens affär bygger på den konvergens som sker inom teknologi och visuellt innehåll inom både konsument- och företagsmarknaden. Goodbye Kansas Group är unikt positionerad för att möta de behov som finns globalt från underhållningsindustrin såväl som det växande intresset från andra industrier. Varumärket Goodbye Kansas har efter en utvärdering visat sig vara det starkaste varumärket internationellt. Namnbytet ger därför ytterligare en styrka för framtida affärer och tillväxt.

- Vi har under de senaste åren genomfört betydande investeringar i teknik, organisation och varumärke. Med uppdaterad gemensam strategi och struktur för samtliga verksamheter på plats har vi goda förutsättningar för fortsatt tillväxt och att skapa en lönsam affär, säger Peter Levin, Koncernchef och VD, Goodbye Kansas Group

Aktiens kortnamn (ticker) vid Nasdaq First North Growth Market Stockholm ändras från BUBL till GBK. Sista dag för handel med aktiens nuvarande ticker var den 30 april. Första dag för handel med aktiens nya ticker är den 3 maj.

Idag kommer också hemsidan för Goodbye Kansas Group att publiceras med adress goodbyekansasgroup.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Levin, Koncernchef och VD, Goodbye Kansas Group
e-mail: peter.levin@goodbyekansas.com Telefon: +46 (0) 73 041 63 93

Goodbye Kansas Group
Goodbye Kansas Group AB (publ) är det ledande företaget inom visual content och emerging technology. Företaget skapar prisbelönta visuella upplevelser för alla media och erbjuder produkter och lösningar med möjlighet att skala, som kombinerar avancerad teknologi med förstklassigt artisteri. Tjänster inkluderar VFX, Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), Performance Capture & Scanning, Real Time expertis, Design, Animation, produktion av Game Cinematics, Digital Humans samt utveckling av IP:n och skalbara produkter,

Gruppen består av: Goodbye Kansas Studios (visuella upplevelser för film, TV och dataspel), Infinite Entertainment (film- / TV-samproduktioner & IP-utveckling), Vobling (virtuell träning och XR) Sayduck (3D / AR SaaS-lösningar för e- handel), Virtual Brains (kartbaserade mobilspel) och Plotagon (3D-animationsfilmmotor). Goodbye Kansas Group är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har studior och kontor i Stockholm (HQ), London, Helsingfors, Vilnius, Belgrad, Los Angeles, Peking och Manila.

Bolaget har G&W Fondkommission som Certified Adviser, Kungsgatan 3, Stockholm, Stockholm, email: ca@gwkapital.se, tel. 08-503 000 50.

Source: MFN