Ratos AB: Jonas Ågrup utsedd till CFO i Ratos

Jonas Ågrup som varit tillförordnad CFO i Ratos sedan februari 2020 tillträder som CFO i Ratos den 1 oktober. Peter Wallin lämnar därmed sin tjänst som CFO men fortsätter som arbetande ordförande i Ratosbolaget HENT.

Innan Jonas Ågrup tillträdde som tillförordnad CFO i Ratos arbetade han som CFO på Munters, tidigare befattningar inkluderar bland annat CFO på ÅF/AFRY. Peter Wallin slutar som CFO på Ratos men kommer att fortsätta som arbetande styrelseordförande i HENT.

"Jag vill tacka Peter Wallin som i sin roll som CFO bidragit till Ratos utveckling genom bland annat en ny styrmodell och skapandet av Ratos affärsområden. Peter har också bidragit till en positiv utveckling av affärsområdet Construction & Services under hans tid som chef för affärsområdet. Peter lämnar nu alla uppdrag i Ratos men kommer att fortsätta som arbetande ordförande i Ratosbolaget HENT", säger Ratos VD Jonas Wiström.

För ytterligare information:
Jonas Wiström, VD, Ratos, 08-700 17 00
Helene Gustafsson, IR- och presschef, Ratos, 08-700 17 98, helene.gustafsson@ratos.se

Om Ratos:
Ratos är en bolagsgrupp bestående av 12 bolag uppdelade i tre affärsområden; Construction & Services,  Consumer & Technology och Industry. Totalt har bolagen en omsättning på 38 miljarder SEK och en total EBITA på 1,8 miljarder SEK. Vår affärsidé är att utveckla medelstora bolag med huvudkontor i Norden, som är eller kan bli marknadsledande. Vi möjliggör för självständiga medelstora bolag att utvecklas snabbare genom att vara del av någonting större. Fokus på människor och ledarskap samt kultur och värderingar är centrala delar av Ratos. Allt vi gör bygger på Ratos kärnvärden: Simplicity, Speed in Execution och It's all about People.