Fastpartner: Fudd väljer top floor med dubbla takterrasser i Centrala Frösunda

Fintechbolaget Fudd är i en stark expansion och låter nu flyttlasset gå från Torsgatan 26 till Centrala Frösunda. Kontoret är på 330 kvm och ligger högst upp i fastigheten på Telegrafgatan 6.

Fudd gör det möjligt för fordonshandlare att göra fler affärer och öka sin intjäning. Genom att helt fokusera på finansieringslösningar för fordonshandlare kan Fudd automatisera sina processer samt ta mindre risk, vilket resulterar i en enklare, flexiblare och billigare lösning för Sveriges fordonshandlare.

- Naturligtvis är det hedrande att Fudd, som en del av det svenska fintech-undret fastnat för Centrala Frösunda, en bit av innerstan utanför tull. Vi är glada att kunna erbjuda en attraktiv lokal med penthouse-karaktär, som har dubbla takterrasser och fina vyer i alla väderstreck, berättar Håkan Bolinder, Regionchef på Fastpartner.

När Fudd gjorde sitt val var det helheten som fällde avgörandet: nära spårbunden kollektivtrafik, massor av service och den urbana puls de är vana vid från sitt nuvarande läge i innerstan.

Fudd flyttar in i sitt nya kontor den 1 juni 2022.

Centrala Frösunda ligger i det som med rätta anses vara Stockholms andra city. Här arbetar idag nästan 40 000 personer. Kollektivtrafiken är ypperlig, bara 7 minuter från T-centralen och 4 minuter från Odenplan. Servicen i stadsdelen har en genuin lokal tvist och i närheten finns dessutom Westfield Mall of Scandinavia. Kontoren är självklart moderna och kontorsläget är av innerstadskaraktär.

Stockholm den 1 februari 2022.

För vidare information vänligen kontakta:

Håkan Bolinder, Regionchef Fastpartner AB
E-post: hakan.bolinder@fastpartner.se

Christopher Johansson, vVD Fastpartner AB
E-post: cj@fastpartner.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 1 februari 2022 kl 10:30.