Agilit Holding AB: Agilit Holding handlas nu på Nasdaq First North Growth Market

Agilit Holding AB ("Agilit" eller "Bolaget") har idag börjat handlas på Nasdaq First Growth Market.

Idag den 28 februari 2022 är den första dagen för handel med Agilit på Nasdaq First Growth Market. Verksamheten bedrevs tidigare under moderbolaget Curando Nordic AB, som under 2021 genomförde ett omvänt förvärv av Vo2 Cap Holding, resulterande i att Vo2 Cap Holding övertog Curando Nordic AB:s plats på Nasdaq First North Growth Market ("First North") medan verksamheten överfördes till dotterbolaget Agilit som i sin tur knoppades av till aktieägarna.

Agilit Holding är ett Software as a Service-företag (SaaS) som erbjuder en öppen, obunden och bred digital plattform för att samla ett företags eller en vårdgivares processer kring hälsa, hälsotjänster och hälsodata på ett och samma ställe. Den digitala plattformen Curando har idag över 100 000 användare.

"Idag når Agilit en viktig milstolpe på vår resa. Bolagets åternotering på Nasdaq är efterlängtad och kommer att ge oss möjlighet att växa, vi på Agilit är väldigt glada. Jag tackar våra rådgivare som genom sitt professionella arbete bidragit till en smidig och lyckad process och våra aktieägare för förtroendet." säger Johan Tinnerholm, VD på Agilit.

Agilits aktie handlas under kortnamnet AGILIT med den aktuella ISIN-koden SE0016785513.