Precise fingeravtrycksteknologi integrerad i nästa generations fingeravtryckssensorer från Qualcomm

Precise mjukvara för fingeravtrycksigenkänning i mobila enheter, Precise BioMatch® Mobile, har integrerats i nästa generations ultraljudsbaserade fingeravtryckssensorer, Qualcomm® 3D Sonic Gen 2 samt Qualcomm® 3D Sonic Max, som annonserades på Snapdragon Tech Summit i december 2019. Qualcomm 3D Sonic Max blev nyligen prisad på teknikmässan CES 2021.

”Vi är glada över att leverera vår mjukvara för fingeravtrycksigenkänning till enheter som använder sig utav ultraljudbaserade fingeravtryckssensorer från Qualcomm Technologies, Inc. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta nära Qualcomm Technologies i syfte att vinna projekt för mobila enheter från ledande OEM-tillverkare”, säger Precise VD Stefan K. Persson.

Qualcomm 3D Sonic Gen 2 är Qualcomm Technologies senaste generations ultraljudsbaserade fingeravtryckssensor. Den är 50% snabbare och 77% större än föregående generation. Qualcomm 3D Sonic Max är bolagets ultraljudsbaserade fingeravtryckssensor med större avläsningsområde. Det är den största och tunnaste kommersiellt tillgängliga fingeravtryckssensorn med ett aktivt avläsningsområde på 600 mm2, vilket möjliggör hög användarupplevelse och säkerhet med flera samtidiga fingeravtrycksmatchningar och ”single-tap” autentisering för olika applikationer i mobila enheter.

Förutom integreringen med Precise mjukvara kommer Precise att tillhandahålla sin senaste liveness detection-teknologi, helt integrerad med BioMatch Mobiles algoritmer för att skydda mot förfalskningar.

Mobila enheter med Qualcomm 3D Sonic Gen-2 och Qualcomm 3D Sonic Max, integrerade med Precise mjukvara, förväntas bli tillgängliga senare i år.

Qualcomm är ett varumärke eller registrerat varumärke som tillhör Qualcomm Incorporated. Qualcomm 3D Sonic Sensor och Qualcomm 3D Sonic Max är produkter från Qualcomm Technologies, Inc. och / eller dess dotterbolag.

Source: MFN